Sammanfattning

Istället för att skriva massa inlägg idag så skriver jag istället ett långt inlägg med bilder från dagen :)
 
Dagen började i stallet som vanligt, borstade lite på Hector och Amica och sen släpptes alla hästarna ut. Hector och Pascal fick nya täcken häromdagen så nu har alla hästarna varsitt vintertäcke så dem slipper dela. 
Tarzan (min katt) har varit i stallet nu i några dagar och det är så skönt att ha henne tillbaka! (Ja, det är en hon-katt som heter Tarzan). Hon är en vanlig bondkatt (tror jag) som är runt 7-8 år gammalo ch hon ger verkligen upphov till sitt namn för hon klättrar uppför benen och sitter gärna på axeln som en papegoja! :P
 
Resten av förmiddagen satt jag i soffan och brodderade samtidigt som jag kollade på TV. Jag har börjat komma in i Julkänslan så då börjar jag alltid pyssla eller baka! och har jag väl börjat kan jag knappt sluta! :)
Så jag satt långt efter lunch med broderingen och sen va det dags att ta in hästarna! :)
Jag och Mamma kom överens att vi skulle lastträna Hector eftersom han ska med på träningen imorgon! (Bestämde mig att ta Hector istället för Mini)
Så bara för en halvtimme sen va vi ute i stallet och Lasttränade med honom och han va JÄTTEDUKTIG!!!! Tänk att jag har haft sån tur med min lilla Prins! <3
 
Jag satte på honom täcken och skydd och lastade in honom i transporten. Han va först lite tveksam med att gå in men med lite "övertygelse" (=Havre) gick han in och stod helt still. Sen satte jag och mamma oss i bilen och åkte ett varv runt Allén! Han trampade runt lite i början men sen rörde han sig inte alls! :D
När vi kom tillbaka lastade vi ut och gick runt lite och sen in igen för att visa honom att det inte är läskigt, men han tvekade och jag fick övertyga honom igen med havre och då gick han in, och sen gjorde vi samma sak igen. Vi nöjde oss där och Hector fick gå in till stallet igen! :D
 
Älskar verkligen min Prins! <3
Kommentera inlägget här: