Skoning

Denna dag fick börja med skoning av hästarna! Hovslagaren va lite sen (vilket han ALDRIG brukar vara) men två hästar är klara och utsläppta i detta riktigt äckliga väder... 
Det är Hector som får "naglarna fixade" just nu, och han är så duktig min lilla kille! Han rycker inte eller lägger vikten åt nått håll, utan han stårt bara helt still! :D
Dock var han väldigt jobbig när Landia och Mini skulle skos... Han skulle hela tiden nosa på dem och (surkärringar som dem är) tycker inte om det och lägger öronen bakåt, så jag fick stå framför hans dörr istort sätt helatiden...
Snart är det Pascals tur att få skor för första gången, så då får vi se hur det går!... :S
 
Efter att alla Hästarna är klara måste jag springs in och äta frukost, duscha och byta om för att sen åka iväg till Mellösa för att sjunga med Michelle, sen efter det måste jag skynda mig hem igen för att ta in hästarna!
Hatar att det blir mörkt så tidigt nu! Känns som om man knappt hinner komma in från stallet innan man måste ut igen för att ta in hästarna! Tidskrävande djur!... But I love them anyway! ^^ <3
Kommentera inlägget här: