Annorlunda dag!

Idag har inte varit samma gamla visa som de varit tidigare på jobbet! Jag och Ellinor kunde intr göra stallarna tillsammans som vi brukar och  de berodde på att unghästarna skulle skos för första gången idag! Båda skötte sig riktigt bra och medans dom blev skodda fixade jag iordning privtstallet och Ellinor fixade ridskolestallet :)
Sen skulle några hästar in tidigare än andra eftersom de skulle Annsi-träningar uppe på stora utebanan, så för en gångs skull va vi klara tidigt i stallet! :D 
Jag stannade dock kvar och kollade och lyssnade på träningen och när kom hem gjorde jag en del övningar som Annsi gjorde på träningen :) 
så både Hector och Qarmina har fått jobba extremt mycket med sina bakben och eftersom vi hade hinder framme på bana hemma kunde jag inte låt bli tt ta några språng (a)
Men iallafall, den övning jag fokuserade mest på var att inte låta varken Hector eller Qarmina springa ifrån mig mot hindret utan dom ska gå i en långsam och stor galopp mot hindret och båda klarade de ganska bra :) 
Men nu måste jag sova sju kvart i timmen om jag ska orka upp imorgon! 
Godnatt <3
 
Kommentera inlägget här: