Hästar, Hästar, Hästar!

Idag har det endast varit hästar som stått på schemat! Började med att åka till jobbet imorse vid 06.30, som tur är va Ellinore i satllet idag så jag behövde inte vara själv! Vi gjorde båda stallarna på förmiddagen, lunchade och sen smorde vi upp alla träns och bytte alla schabrack på sadlarna (vilket bara tog en timme) och resten av eftermiddagen småfixade vi lite, sen fick hästarna gå in och jag kunde åka hem!
När jag kom hem gick jag raka vägen ut till stallet och började putsa upp och packa alla saker inför morgondagens tävling med Hector och Qarmina! När jag var klar så tog jag och mamma in alla hästarna, och jag fixade iordning Hector och Qarmina! Jag borstade och flätade svansen på dem och medans jag gjorde de var mamma snäll och tvättade fötterna på dem :)
Så de enda och göra imorgon innan vi åker är att knoppa dem, tur att vi inte åker så tidigt! Vi kommer åka runt 10 tiden men jag ska hålla lite kontakt med några av mina kära vänner som också ska tävla i Vingåker! :)
De är ju Valborg idag också och jag har bestämt mig för att stanna hemma och äta middag med familjen istället för att vara ute och supa sönder :P
Kändes inte som om de va så klokt att dra ut på krogen efter en lång dag på jobbet och även en stund i stallet hemma! Some may say I'm a party-pooper men de skiter jag fullständigt i! :D
Kommentera inlägget här: