Måndag igen...

Jahapp då va de måndag igen... Jobbet gick riktigt bra idag! Va ensam i stallet och nu när jag börjar få in lite rutiner så går de ganska snabbt att göra allt ^^
såhär ser mina dagar ut!
  • Anländer vid 06.50
  • Ger hästarna frukost
  • Packar allt hö
  • Släpper ut hästarna i privatstallet
  • Släpper ut hästarna i ridskolestallet
  • Mockar, strör, fodrar, byter vatten och soppar i ridskolestallet
  • Packar höt i privatstallet
  • Ger hästarna lunch
  • Lunchar själv
  • Gör iordning privatstallet
  • Tid över för lite småfix (tvätta, soppa etc.)
  • Tar in alla hästar
  • Åker hem!
Detta är alltså mina dagar, och ibland kan de bli lite anorlunda om någon häst skulle vara skadad eller om det är ridskole-elever på kurs :) 
Idag när jag kom hem bytte jag direkt om till myskläder, lagade lite mat och säckade ihop i soffan! Det va välbehövligt efter denna kalla och ruggiga dag x(
Ska inte våren vara solig och småvarm?
(Bilden tog jag ihelgen)
Kommentera inlägget här: