Min lediga dag!

Idag har jag varit ledig och det har varit så himla skönt! Men fick dock inte så mhycket sovmorgon eftersom Pelle skulle komma och sko hästarna vid kl 8 men de gjorde inget för jag vaknade ändå av mig själv kl 7.25... yrkesskada säger jag ;)
Men iallafall alla hästarna har fått nya skor förutom Lady som nu, eftersom hon inte går någonting, får gå helt barfota! Alla hästarna skötte sig bra, Hector och Pasquale va lite dumma och skulle rycka ifrån hovarna då och då men de gick iallafall :P
När alla hästarna va klara gjorde jag klart i stallet, gick in och åt frukost vid typ kl 11 och sen ut till stallet igen för att göra iordning för kvällens träning på Hjelmskyl (vi åker om typ 20 min)! Jag putsade upp alla Landias läderutrustning och packade iordning! 
Eftersom de va min lediga dag och jag tävlar med Hector om en vecka så va jag tvungen att åka in till Nyköping och gå på Hööks för att köpa tävlingsgodkännda skydd till honom (som jag skrev i inlägget "regler, regler, regler" så har han inte de just nu) så de gjorde jag efter att jag va klar i stallet :)
Precis när jag hade åkt hemifrån så ringde min goda vän Amanda Höglund och frågade om hon kunde få åka med mig till Hööks och de är ju alltid kul med sällskap, så jag hämtade upp henne vid BT i Nyköping, sen bar av till Hööks! :)
750 :- fattigare så hade jag äntligen hittat ett par jättesnygga skydd och nya tävlingsstrumpor! så här ser de ut:
Snygga va! :D
De va tur att jag hade Amanda med mig för annars hade jag velat på vilken storlek på skydden jag behövde i evigheter x) Så stort tack till dig Amanda för sällskap och råd! :D
Efter turen till Hööks bar de av hemåt igen för att ta in hästar och göra iordning transporten! Mamma har jobbat idag så har fixat allt själv ;)
Så nu ska vi snart slänga in Landia och Qarmina i transporten och åka! ^^
Kommentera inlägget här: