Pay & Jump!

På lördag drar vi med Hector till Kungsör för en pay and jump :D
Vi ska bara hoppa 90 cm eftersom de är första gången han är uten och han kommer ha mycket att kolla på! Sen har jag också anmält både Hector och Qarmina till Vingåker den 1 Maj! Hector ska få hoppa 90 cm och Qarmina 90 och 100 cm :)
Jag tycker att de är bästa att bara låta Hector gå en klass eftersom de är så mycket att ta in för en unghäst på tävlingar och då vill jag inte slita ut honom mentalt på en gång! Men tävlingen efter de med honom så ska jag anmäla honom till två klasser och så får vi se hur han sköter sig ^^
Han är så himla snäll att ha och göröa med hemma och när vi åker och tränar på Finntorp varannan vecka så jag tror inte de ska vara några problem :)
Qarmina vet jag ju att hon kommer att sköta sig men vi måste pröva och köra Hector och Qarmina tillsammans en gång innan 1 maj så vi vet att dom inte härjar runt i transporten :P
 
Jag har kommit fram till att jag, så fort jag fått min lön, måste fixa BE-körkort så jag kan börja åka själv med hästarna till tävlingar och träningar! För som de är nu är jag helt beroende av att mamma kör mig... Så när jag skaffat BE-kort kommer vi kunna åka längre och jag och mamma kommer att kunna bytas av när vi kör, eller så kommer ju jag, Cicci och Julia kunna åka själva :P
Kommentera inlägget här: