En härlig dag!

Idag har minst sagt varit en härlig dag med goda vänner trots att det regnade efter dressyrpasset så jag blev alldeles jätteblöt! Vi började med att ha dressyr för Elin kl 10 och Hector va verkligen jätteduktig! Han har lite problem i vänster varvet att han skjuter ut höger bog i volterna och drar in vänster bak för att försöka smita undan lite men jag rättade till honom och sen lyssnade han jättefint! :)
De är så med Hector att man bara behöver rätta till honom max 1-2 gånger så förstår han vad ska göra istället, han gör om och gör rätt helt enkelt ;)
På slutet blev han dock tröt och ocrkade inte riktigt med tempoväxlingarna, men han käpade på bra och va jättefin! När vi va klara så va han helt löddrig mellan bakbenen och under hela tränset, så jag och Fia (http://soffiajohansson.blogg.se/) skrittade av våra hästar ut på en skogsväg, men då öppnade sig himlen och vi fick heltenkelt bli dyngsura... men jag slapp svampa av hector efteråt iallafall eftersom de regna ;)
Sen käkade vi lunch och de blev kyckling/tacopaj som va supergod, och gick tipspromenad! Jag kom 3:a! :D
På eftermiddagen vid kl 14 hade vi ett hopp-pass för SaraLi och Hector skötte sig verkligen superbra! Tror aldrig han har hoppat så bra på träning som han gjorde idag! Till och med Sara sa att det va de bästa hon har sett honom hoppa! :D
De känns verkligen som om det bara går uppåt just nu med mitt lilla hjärta! Om allt går bra så kanske jag kan debutera 110cm med honom redan iår! ^^
Fia har varit supergullig och filmat mig när jag och Hector hoppade så de kommer nog upp en film imorgon! :D
Kommentera inlägget här: