Första klassen!

Har nu hoppat klart första klassen med både Hector och Qarmina och jag fick tyvärr 4 fel med båda, en bom ner på hinder nr 3... Qarmina kändes hemsk! Hon kunde inte galoppera inne på framridningen eller böja sig åt vänster och skulle jag skritta så började hon backa istället och när jag drev på henne så sköt hon fram i galopp, plus att hon bara drog när jag va inne på framhoppningen men jag lyckades mjuka upp vänstersidan lite innan jag skulle gå in på banan! 
Väl inne på banan så gick det bra förutom att vi hade dragkamp med varandra precis hela tiden, och det va därför vi fick en rivning. Hon tågade på och tänkte inte alls på att hon kom förnära hindret -.-"
När jag hade hoppat klart med Qarmina så fick jag skynda mig ut från banan och byta till Hector! Han kändes superfin inne på framridingen och även på framhoppningen även fast vi hade så lite tid (det va bara 6 ryttare mellan min första ritt och min andra, men de gick utan stress)! Han va superfin inne på banan, dock blev han lite flack i bakbenen på 3:e hindret pga att jag drev på förmycket, men jag är supernöjd med honom iallafall :D
Nu står syskonen i transporten och jag, mamma och Jessika (som va suuuuuuupergullig och följde med oss på tävling) sitter och fikar lite innan det är dags att ta ut hästarna igen! Banan är redan inspekterad och det är inte så mycket transportsträckor vilket jag tycker är superbra! :D
 
Kommentera inlägget här: