Min Torsdag!

Godkväll!
Idag har der varit full rulle precis hela dagen *pust*! Gick upp vid 7.30 och tog Hector ut på ett litet dressyrpass på banan medan mamma va suuuuuupergullig och tog stallet. De gick super att rida Hector, han lyssnade fint och va mjuk i båda sidorna.
Hector hälsade på doris som va i en box och busade runt ;)
Jag red dock inte så länge för jag och mamma skulle åka till Katrineholm för att handla lite, men dom planerna fick ju vänta ett tag då ko-jä******rna hade smitit igen så de va bara att jaga in dem. Men så småningom kom vi iväg (bara 30 minuter senare än vi hade planerat så de va inte så farligt). 
Väl i Katrineholm så parkerade vi bilen och gick till Lindex för mamma behövde nya Jeans och hon hittade två riktigt snygga par och öven lite saker på rea-hyllan. Sen gick vi till HM och där hittade hon en jäääääättesnygg gul tröja (Tröjan på bilden nedan)
Efter vi va klara med shoppingen så käkade vi lite lunch på Donken ^^
När vi lunchat klart åkte vi till Ica i Flen och handlade lite mat inför tävlingen på lördag och även min födelsedag som också är på lördag! :D
Jag handlade även en träningsbok till stallet så vi kan skriva upp vad vi har gjort med hästarna just den dagen och då kan vi även gå tillbaka för att kolla vad man har gjort några veckor tidigare! De är mycket smidigare än att ha en tavla att skriva på! :D
När vi kom hem så tog jag det lugnt en stund och sen ringde mamma och sa att jag skulle ta med sadel och träns upp till banan för korna va där x'D 
Haha, nemen dom jä****rna hade rymt igen så då jagade vi in dom, sen hämtade mamma in Qarmina och jag gjorde iordning henne medan mamma hämtade Pasquale. Jag gjorde markarbete med Qarmina och hon va riktigt fin och mjuk i båda sidorna! Jag acslutade med att hoppa två små hinder som stod på banan :)
Precis när jag va klar med Qarmina kom mamma upp med Pasquale så vi bytte häst. Jag började med att ettablera start och stopp så de skulle sitta och de gick efter en stund, sen gick vi över till att försöka rygga... de gick ju mindre bra -.-"
Han ställde sig på bakbenen och slog med huvudet och gick åt sidorna.... varför inte lägga den energin på att backa liksom... Men efter myyyyyycket övertalning så kunde jag backa honom utan problem! När ryggningarna satt okej så gick jag över till galoppfattningar, för dom sitter inte så bra på honom... Dom har gjort de men sen har han blivit bekväm och börjat slängtrava in i galoppen och det får han inte. Varje gång han började slängtrava när jag gjorde en galoppfattning stannade jag honom och började om från början, sen tog han fattningarna ganska bra och då fick de räcka... För Pasquale va sjöblöt! Och tror ni mig inte så kolla bilden
De rann svett ner på hovarna på honom! och det ända stället han inte va svettig på va korset! Men jag fick iallafall igenom de jag ville och de är jag jättenöjd med! :)
Ja, detta har varit min dag, nu ska jag sova sju kvart i timmen för imorgon går jag upp kl 06.00 för att åka till jobbet! :)
Puss och Godnatt <3
Kommentera inlägget här: