Säg hej till Doris!

Detta är våran nya stallkatt "Doris" hon flyttade till oss igår och bor i sadelkammaren eftersom hon ksa bli en stallkatt såsmåningom :)
Hon är verkligen så sockersöt som en kattunge kan bli <3
Igår när jag kom hem ifrån jobbet så hälsade jag på henne för första gången och don ville verkligen inte komma ut ur sin låda men feter en stund gick hon med på att blir klappad och gosad med ^^
Så hn fick lite burkmat som jag hade med mig hem och de va väldigt gott!
Sen gick jag in och kollade serier och jag hade inte ens hunnit kolla ett helt avsnitt innan mamma kom in och sa att Doris va borta :S 
Vi troddde att hon hade krupit upp i ett hål i väggen eller att hon hade smitit ut genom ett hål i väggen så vi letade pch letade men hittade inte de lilla trolet... så vi gick in och åt middag sen gick jag ut igen och skulle försöka locka fram henne och jag satt vi hålet i väggen och jamade lite på henne och då hörde jag små pipanden från diskbänken och där under satt hon! De lilla trollet hade krupit upp i mellanväggen vid diskbänken! Jag tog ut henne och satte för de hålet hon hade krupit upp i och sen satt jag och gosade med henne en stund innan jag la ner henne i lådan (där hon egentligen ska sova) och sen gick jag in och sov :)
Vi kollade oss också i spegeln och de va ganska intressant! Hon fräste lite år sin spegelbild men nosade sedan på den och fattade att de inte va en annan katt <3
De lilla trollet har överlevt första natten och vi har gosat länge nu på morgonen ^^<3
Kategori:
Kommentera inlägget här: