Dagen för dopparedagen!

Hemma hos oss är julstämningen i full gång! Jag har gjort en sats med Mozartkulor och håller nu på att göra knäck, vilket jag tycker tar alldeles för lång tid... Men men de hör julen till iallafall :)
Medan jag bakar och fixar julgodiset, är mamma och papp iväg och handlar de sista av julmaten som vi ska äta ikväll. Vi har en liten traditions vår familj att vi alltid äter varm julskinka dagen före julafton och "provsmakar" allt så att säga :)
Efter att vi har ätit färdigt klär vi julgranen, dricker glögg/julmust och äter pepparkakor! I övrig så är de inte så mycket mer planer för dagen förutom att fixa maten och städa hela huset. 


För er som inte vet vad Mozartkulor är för något så är det nougat inrullad i marsipan och somsedan är doppad i mork blockchoklad. Detta gör jag varje jul och från början gjorde jag det alltid till farmor så hon fick de i julklapp och när hon gick bort så fortsatte jag bara att göra dem för att det blev lite av en tradition. Sen tycker resten av familjen att domän löjligt goda ;)
Kommentera inlägget här: