Mellandagskurs dag 1!

Första dagen på mellandagskursen för Elin och SaraLi är nu över och de har gått riktigt bra! Idag hade jag Qarmina eftersom dom behöver mer dressyr än va Hector behöver. De va dressyr för Elin på  förmiddagen och markarbeten för SaraLi på eftermiddagen. Dressyren gick bättre än förväntat, och på slutet red jag igenom L:B1-programmet för Elin och hon tyckte att de såg riktigt bra ut, de va några småsaker som jag behövde jobba på men förövrigt va de bra :) 
På eftermiddagen va de dags för markarbete, även de gick förvånansvärt bra med Qarmina! De va nog dressyrarbetet på förmiddagen som gjorde att hon va så lydig som hon va. Vi hoppade en liten serie på ena långsidan med antingen 5 eller 4 galoppsprång emellan och till min förvåning drog inte Qarmina iväg som hon brukar göra, hon fick mycket beröm och en stor morot efteråt! Så nu får jag hoppas på att hon kommer ihåg dagens lektioner ;)
Nu är det dags att äta middag och ßen sova och ladda om batterierna inför morgondagens hoppträning för SaraLi :)
Bild från sommaren 2013
Kommentera inlägget här: