G'natt

Nu är det dags att hoppa ner i sängen och sova sju kvart i timmen! Hästarna som vanligt imorgon bitti :)
Denna dag har bjudit på mycket, började med att vi speedade i stallet så vi skulle hinna klart innan 9 och det gick ganska bra :D
Sen möttes hela jaktlaget ute på grusgården och lottade pass och sen va de bara att bege sig ut i skogen och skrämma fram djuren :)
Jag och Fanny gick tillsammans inne i granplanteringen och skrämde lite vildsvin som låg och tryckte under en gran och den ena va en stooooor sugga och efter kom en lite mindre gylta!
Sen hände det inte så mycket mer på den såten så vid lunchen gick jag och Fanny in och la oss i soffan och kollade på Askungen och Robin Hood ^^
På andra såten som jag och Fanny inte va med på så sköts det en enorm galt och en mindre gylta :D
Så de kan nog räknas med vildsvinskött till Valborg iår oxå ;)
Jakten avslutades och sen va se bara att börja göra iordning dendär kalkonen som vi skulle käka till middag och fy bubblan i min lilla låda va den va god!!! :D
Dehär med helstekt kalkon kan vi göra till en trettondags tradition ^^
Över allt detta som har hänt idag så har det även varit ett litet drama involverande en familjemedlem, men de skriver jag inte här :)
Nu ska jag däremot sova så god natt på er ♥

Kommentera inlägget här: