För 5 år sedan!

Idag för exakt 5 år sedan kom världens sötaste lilla krabat till världen, nämligen min älskade lilla prins! :D
Hector Berlioz Wdh:
Han föddes mellan kl 15 och kl 16 på eftermiddagen och tidigare på morgonen hade jag fått tydliga order från båda Mamma och Syster Andréa att kolla till blivade Mamma Lady minst en gång per halvtimme, eftersom dem skulle åkte till södertälje och hämta en soffa!
Men Pappa och grannen va hemma så jag hade fått order om att ringa till dem om Lady skulle börja föla, så jag ställde alarm för varje halvtimme och gick och kollade henne!
Runt kl 15.00 va jag uppe för att kolla till Lady och jag orkade inte gå ner till stora huset igen så jag stannade kvar upp vid gamla stallet, som ligger precis vid banan, och va med min dåvarade granne Linnea Swärd (http://linneasward.blogg.se/)! Runt kl 15.20 kollade jag ut genom stalldörren för att kolla om jag såg Lady någonstans.... och de gjorde jag... Men de va något som inte såg riktigt rätt ut?! Hon hade börjat föla!
Så jag slet upp mobilen ur fickan och ringde pappa... Inget svar!! Ringde till grannen... Inget svar där heller!!
Jag börjarde bli lätt panikslagen! Jag ringde till mamma och hon svarade så hon lugnade ner mig och pratade mig igenom vad jag skulle/kunde göra och när jag och Linnéa va påväg ut genom hagen så kom även grannarna (Håkan och Karina) ut för att hjälpa till!
Allt gick helt som de skulle och efter c:a 20 minuter efter att lille Hector va född kom mamma och Andréa hem, Pappa kom efter en stund med lite handdukar så vi skulle kunna bära in honom till stallet!
Allt gick verkligen jättebra och de va helt stressfritt för både Lady och nyfödda Hector! Dagen därpå skilde vi på dem en stund för att Hector skulle få igång sitt tarmsystem och även de gick super!
För dem som inte visste de så Hector lite av en filmstjärna! När han va två veckor gammal så va han med på en filminspelning för tt tyskt filmteam som spelade in en serie i sverige, och de va väldigt utmattande för mitt lilla hjärta! 
(Bild från inspelningen på Ålspånga)
Men han nu är han ju inte så liten längre! Han har verkligen vuxit upp till en riktig stilig, charmig och gullig kille!
Man kan ju undra vem han är mest lik? 
Pappa Hip Hop?
Eller Mamma Lady?
För mig kommer han alltid vara min älskade lilla Hector Berlioz Wdh som tog mitt hjärta med storm! <3
 
Kommentera inlägget här: