110!

När jag kom hem idag så satte jag mig en stund framför tv:n och slappnade av en stund, sen gick jag ut och plockade in Hector, gjorde iordning honom och gick upp till banan! Jag började med att jobba honom i traven med tempoväxlingar och mycket volter, sen gick jag över till att jobba honom i galoppen och även där gjorde jag tempoväxlingar och mycket volter!
Efter en stund kom mamma upp och hjälpte mig att fixa lite hinder, så jag låg på en 8:a i galopp över två små hinder och tränade på att byta galopp över hindren och de gick ganska bra! Efter att jag kände mig klar med det va Hector genomsvettig men vi va inte klara!
Pappa kom precis lagom upp till banan för att kolla när jag skule hoppa lite högre och jag tycker att de gick ganska bra faktiskt! :) 
Jag hoppade en trippelbarr på 90cm först och då gjorde Hector världens kajkosprång två gånger på rad, men sen red jag på honom och då hoppade han bra! Mamma höjde till 100cm och även där hoppade han bra, sen la mamma upp de på 110cm och första språnget petade han, andra va han i och tredje gången red jag på när jag såg avståndet och shit vilket språng han tog då! De kändes som om vi flög! :D
Han har ju så himla mycket vilja och mod min lilla kille! Ångrad att jag inte bad mamma att filma för de va verkligen ett perfekt språng! :D
Dagens träning kändes verkligen super och nu taggar vi som tusan för söndagens 100cm-klass på Stora Ekeby! 
Min lilla världsstjärna! <3
Kommentera inlägget här: