ingen bra dag...

Dagens tävling blev verkligen en fiasko! började med att jag hade glömt skydden hemma eftersom vi apckada transporten igårkväll (skydden hängde för att torka över elementet i sadelkammaren) och jag kommer inte på att jag har glömt dom förens vi har lastat ut Hector och ska göra iordning honom...
Men jag sitter upp iallafall och går till framridningen, han känns ganska bra på framridningen men någonting va lite off (kanske vaf ör att han inte hade skydden?) och på framhoppningen blev de inge bra alls...
Han hoppade jättekonstigt på recket och första gången vi skulle komma på oxern så stannade han och så fick vi två okej språng, så jag nöjde mig där och fick på ner till tävlingbanan! 
Väl inne på banan visade jag de lite "läskigare" hindren för honom och sen fick jag startsignal, och när jag kom mot första hindret stängde han helt av och stannade på första en gång... Vi red om och han höll på att stanna men hoppade iallafall och så la han bara av helt mot tvåan också... Vi red om och fick ett okej språng, men eftersom de va en regional tävling så va jag utesluten... Fy vilken piss-dag!
Kommentera inlägget här: