Träning med Qarmina!

Gårdagens träning med armina och Landia gick verkligen superbra! Qarmina drog inte och hon lyssnade riktigt bra faktiskt! vi gjorde mycket markarbete och trimmning, såhär såg banan ut:
efter lite uppvärmning började vi med att rida över bommarna på volten en och en i galopp och vi skulle ha lika många galoppsprång mellan alla bommar. I början tyckte Qarmina att de va lite jobbigt men hon kom snabbt tillbaka och lyssnade fint på mina förhållningar och min skänkel :)
sen gick vi vidare till att rida över tre av bommarna och sen fortsätta mot kryssen och de gick också väldigt bra. Sen avslutade vi med att hoppa kombinationen på 5,5 meter (vi travade in) och även de gick super :)
Jag har tränat ganska mycket dressyr med Qarmina och jag tror verkligen de har gett lite resultat! Sen har jag även börjat kolla lite på dressyrtävlingar till Qarmina så den 23 februari ska vi kanske starta en L:B1 i Mariefred :)
Kommentera inlägget här: