Fullt upp hela dagen!

Idag har varit en dag med många händelser! Jag vaknade imorse och hade världens nackspärr men de va bara att smälla på lite liniment och dra i sig en tablet så blev de bra efter en stund sen  gick jag och mamma till stallet som vanligt och tog hand om hästarna, sen kom Pelle (våran hovslagare) och skodde Hector och Qarmina eftersom som ska tävla på lördag och dom va väldigt långa i fötterna. Medans Pelle skodde så samlades jaktlaget, för vi har nämligen jagat idag, och eftersom Pelle va här så va jag tvungen att ta hästarna och gå med på jakten lite senare :)
Jag och mamma gick som drevfolk (man går i skogen och driver fram djuren så skyttarna kan sjukta) och jakten slutade med att de sköts en vildsvinsgalt! :D
Vi tog hem galten, gick in och käkade lunch och sen la jag mig faktiskt och vilade en stund, för jag va helt slut efter att ha gått i skogen x)
Sen har jag ridit Hector och Qarmina (med mammas hjälp), känt igenom dem och kollat så dem va mjuka i sidorna och lyssnade på min hjälper. Båda kändes riktigt bra, Qarmina va lite stel i vänster bakben och ville inte riktigt sätta de under sig men tillslut gick de. Hector ville inte sätta höger bak under sig så de fick jag sitta och trycka tillbaka ganska ofta men efter en stund låg han kvar själv :)
Jag satte Doris på Hectors bak när vi gjorde iordning och hon tyckte de va ganska mysigt ;)
Kommentera inlägget här: