Rent och fint ska de va!

Hejsan svejsan!
Idag har jag extremstädat i våran sadelkammare (och är fortfarande inte klar)! Vi har nämligen fått igång våran tvättmaskin som står i sadelkammaren så jag kunde tvätta lite saker som verkligen behövde tvättas och när jag ändå gjorde de så damsög och städade jag av i sadelkammaren :D
 
Detta är alla våra träns/lädergrimmor och hjälmar/stävlar (tvättmaskinen är till vänster på bilden)
Man kommer in i sadelkammaren genom den svarta dörren. (När jag sa att jag inte riktigt va klar med städningen i stallet så menade jag allt som ligger ovanpå garderoberna till höger... de är en del skit där)
Här sitter vi alltid och fikar efter att stallet är klart på morgonen, och "bocken" till vänster använder vi att hänga fram saker på som ska med på t.ex. tävling eller träning.
Och här är våran köksdel i sadelkammaren! Vi har (som ni kan se) micro, kylskop och vattenkokare och vi har även varmvattenpump i sadelkammaren så de är lite extra lyxigt ;)
Dock är det mycket i våran sadelkammare som inte är klart än, vi ska sätta upp några fler skåp och även bygga ett täckesrum så vi kan torka alla blöta träningstäcken, snöiga vintertäcken och nytvättade schabrak och skydd :)
Så när allt är klart så kommer vi ha den lyxigaste sadelkammare som finns ;)
Kommentera inlägget här: