klar för dagen!

Äntligen är vi klara för dagen!
Cicci startade först med Landia i 95cm och fick tyvärr ett stopp, Landia har varit en riktigt kärring hela dagen och inte lyssnat alls, men Cicci har varit en riktig kämpe och ridit jättebra! Sen startade jag med Hector i 95cm och rev andra hindret, men han kändes hur fin som helst!
Sen blev det lite stressigt för Qarmina skulle ut och vi skulle hinna gå banan (vilket vi inte hann iallafall...) på 20-30 minuter, sen startade Cicci igen (100cm) och denhär gången stannade hon inte men hade 3 bommar ner och höll på att trilla av efter hinder nr 3 men satt kvar och red vidare ( ska lägga ut filmen imorgon så kan ni få se hur alla ritter såg ut)! Efter det så starta jag Qarmina i 100cm och jag red på förmycket till ett hinder så vi kom förnära så vi fick 4 fel, men de kändes ändå ganska bra! Jag skyndade mig ut från banan och bytte från Qarmina till Hector och han hoppade verkligen super i 100cm klassen men blev tyvärr flack i bakbenen på hinder nr 2 så hade en bom ner med honom. 
När vi va klara gick vi ner till transporterna och ställde in Hector och Landia först och sen bestämde vi oss även för att ställa in Qarmina eftersom det va ganska många starter i avd. A i 110cm klassen, så då kunde vi ta det lite lugnt en stund :)
Qarmina skötte sig verkligen superbra i 110cm, hon drog inte lika mycket som i klassen innan och hon hoppade superbra! Vi rev dock hinder nr 3 för att jag inte såg avståndet och då lät jag henne bara gå!
Nu är vi iallfall hemma och har plockat in alla grejer från bilarna och transporterna, så nu tänker jag ta ta lång dusch, äta lite mat och sen sova!
Jag lägger ut bilder och film från tävlingen imorgon!
 
Kommentera inlägget här: