Stallet hela dagen!

Idag har jag bokstavligen varit i stallet precis hela dagen! Jag och mamma red ut imorse med först Landia och Qarmina och när vi kom tillbaka red vi ut med Hector och Pasquale. Vi skrittade alla fyra i skogen och klättrade med dem. När vi kom tillbaka med Hector och Pasquale så släppte vi ut dem, gick in och fikade/käkade frukost och sen gick vi ut till stallet igen för att mocka och göra iordning inför kvällen. När vi va klara med de började jag och mamma att putsa upp ALL utrustning som vi ska ha med oss imorgon... Detta innebar att putsa upp:
  • 3 träna
  • 3 sadlar
  • 3 par skydd
  • 2 bröstor
  • 3 hopplattor
  • 2 par stövlar
Sen packade vi en del också:
  • 3 regntäcken
  • 3 schabrak
  • 4 luvor
  • 2 hjälmar
  • 2 spön
  • 3 svettäcken
  • Vatten
  • Havre
Det är mycket att göra när man ska iväg på tävling med 3 hästar... Men vi tillslut blev vi klara med allt och packade in de i bilarna! Sen hämtade vi hö och spån till transporterna :)
Runt kl 19 plockade jag in Hector och gjorde iordning honom, flätade svans, borstade, knoppade, slängde på ett nattäcke och ställde in honom i boxen! Sen gick jag och hämtade Landia och Qarmina, gjorde ordning Qarmina med flätor och knoppar och ställde in henne i sin box! Jag väntade med att göra Landia tills kl21 för då kom cicci ut och då kunde vi göra iordning henne tillsammans :)
Så nu är allt helt klart och vi har käkat middag, så de ända som är kvar att göra är att sova sju kvart i timmen!
Puss och God natt <3
 
Kommentera inlägget här: