Bästa träningen på länge!

Träningen idag har verkligen gått superbra för mig och Hector idag! Han hoppade jättefint hemstaden och blev inte alls slapp i fötterna som han brukar kunna bli, så jag tror verkligen padden hjälpte honom väldigt mycket :D
Vi började med att jobba hästarna på serpentinbågar och mjukade upp dem, sen gick vi över till att hoppa två hinder med 9 meter emellan sig på en båge på ena kortsidan och sen gick vi över till andra kortsidan och hoppade en trehindersstuds också där på båge. När vi va klara med de så hoppade vi alltihop på en 8:a och lade till en oxer och ett räcke som stod på linjerna snett igenom ridhuset. Hector skötte dessa övningar superbra och, till min förvåning landade han nästan helatiden i rätt galopp! Han har tidigare haft svårt att landa i vänster galopp så jag tror padden gjorde mer än vad jag trodde den skulle göra för honom. De är så kul när man hittar förändringar som verkligen hjälper hästen till bättre rörelse :)
Tyvärr så bråkade Landia en del med Cicci och lyssnade inte överhuvudtaget, men hon fick några fina språng på slutet och fick igenom de hon ville få igenom. Vi ska även skaffa en ny padd till Landia för hennes sadel trycker också som den gjorde på Hector, så när vi införskaffat det hoppas vi på en liten förändring :)
Kommentera inlägget här: