Clinic för Lisen Bratt Fredricson!

Idag har jag varit med på träning och förläsning för Lisen Bratt Fredricson! Det var en mycket lärorik, rolig och spännande dag. Jag red i första gruppen (unghästgruppen) med Hector oc jag tyckte att det gick ganska bra. Jag fick lite tips och råd på hur jag skulle förbättra min ridning och även inspiration till hur jag ska lägga upp min träning/tävling. Sen fick jag faktiskt lite skäll av Lisen också... min sadel är nämligen för trång för Hector så jag ska från och med nu rida med pad på honom så sadeln inte ligger och trycker honom på manken. Jag har en pad hemma som jag ska pröva men räcker inte den så måste jag köpa en ny som jag kan ha ilägg i så sadeln kommer upp lite mer. Men annars fick jag mest konstruktiv kritik och hon tyckte att han va en ganska fin häst. 
Efter att vårat pass va klart fick vi lunch och så kollade vi på när den andra gruppen (dom äldre hästarna) värmde upp. Medan mamma åkte hem med Hector så stannade jag kvar och kollade på när dom andra red och tog även till mig tipsen som Lisen gav till ryttarna. Dom fick såklart göra lite mer avancerade saker eftersom alla de ekipagen hade gått över 130, men de va väldigt roligt att se :)
Efter att tränignen va klar så åkte vi till Häst och Hund i Flen för att lyssna på en föreläsning av Lisen. Hon berättade hur hon hade kommit in i hästvärlden och hur hon hade gått till väga för att bli så framgångsrik som hon är idag och hur hon hade träffat Peder och så vidare. De va en väldigt bra föreläsning och jag fick mycket inspiration och "aha"-upplevelser på hur jag kan förbättra olika saker. 
De va en bra dag med andra oda. Här är lite bilder från dagen:
 
Kommentera inlägget här: