Easyboot!

Vi har börjat fundera på att köpa ett par hovboots till Qarmina eftersom hon jämt trampar av sig sina skor bara några dagar efter skoning. Så jag har kollat runt lite och igår på träningen såg jag att en av mina träningskompisar använde en boot på sin häst eftersom den hade tappat en sko, och då slog de mig att jag kan använda boots på Qarmina i hagen för att förhindra att hon trampar av sig skona hela tiden. De boots jag har kollat på nu är Easyboot Epic:

Det är engummisko som sitter runt hela hoven och sedan har den ett extra spänne så den inte ska kunna åka av så lätt. Jag ska få låna en boot av min ridkompis för att kolla storlek till Qarmina och sedan ska vi beställa hem ett par boots, broddar och monteringsverktyg till broddarna för då kan Qarmina gå med dem ute året runt.  
Kommentera inlägget här: