Hemma igen!

Nu är jag äntligen hemma igen och har fått pussa lite på mina älskade hästar! Jag hade de jättekul i åren tyvärr så rådde de snöbrist så åkningen va ju sådär... Men men vi gjorde de bästa av situationen och åkte iallafall. 
Vi åkte kl 5 i söndagsmorse och va uppe i Åre runt kl 14.30, så första dagen åkte vi inget i backarna utan vi pt en lite tidig middag och hoppade ner i sängen för att vakna pigga morgonen efter. 
På måndagen va jag och Fanny ute i backen runt 9.30 (liftarna öppnade nämligen då) och vi började med att åka lite fel så vi hamnade i en lift som jag trodde vi behövde ta för att komma upp till toppen men de redde ut sig och vi kom till rätt lift tillslut. Tyvärr va de väldigt isigt i backarna och väldigt mycket folk så de blev snabbt uppåkt, men har man tagit sig upp måste man ta sig ner. Påvägen ner så blev jag påkörd av en liten unge som bara åkte rakt ner som en kanonkula... Han åkte rakt över min bräda så den låste och jag trillade med knäna rakt på en isfläck... Men men de va bara att åka vidare, och fram mot kl 15 åkte vi hemåt eftersom liftarna stängde då. Jag lagade mat på kvällen och sedan gick vi och la oss. 
Tisdagen va vi lite sega ut så vi va inte i backen förens kl 11 ungefär men vi hann med mycket åkning iallafall, och tisdagens åkning va faktiskt den bästa av alla dagarna. Vi åkte tills liftarna stängde och sem va de ju bara att åka hem och gör sig iordning inför kvällens festligheter eftersom de va nyårsafton! Jag och Fanny bastade en lång stund och gjorde oss sedan iordning. De va väldigt mycket fyrverkerier i Åre vilket va riktigt häftigt faktiskt :)
På onsdagen sov vi lite längre också och av väl ute i backen runt 11 då också. Denna dag va åkningen sämst, de va bara en massa isfläckar och jag som inte ville trilla och slå mig fick åka riktigt sakta nerför backarna (åker ju snowboard och kan åka men är inte den bästa på de så ville ta de lugnt). Vi åkte hem och vilade en stund, gjorde iordning middag och sedan gick jag, Viktor, Fanny och Rasmus ut på krogen och festade sista kvällen! Go hard or go home liksom! Vi åkte hem ifrån krogenrunt kl 2 och däckade totalt i sängen. 
Kl 7 dagen efter gick vi upp och packade klart alla våra saker, städade stugan och runt kl 8.30 satte vi oss i bilen för att åka hem. Vi rullade in i Stigtomta kl 18.30 och då kom pappa och hämtade mig så jag va hemma igen runt kl 19, åt middag och sen däckade jag i sängen :) 
Här är några bilder från Åre: 



Kommentera inlägget här: