Noggrann putsning!

Har stått hela eftermiddagen och putsat upp min utrustning tills imorgon då jag sak på clinic för Lisen Bratt Fredricson. Jag har nog inte putsat mikna saker på hela vintern så de va ju ganska skitigt om vi säger så. När jag putsar min utrustning så är jag väldigt noggrann. Jag börjar med att tvätta av allt med lädertvål, sen tårkar jag av lädret med en handduk och sen smörjer jag in det med läderfett. Jag ser till att de inte är gammal intorkad svett kvar eller gammalt fett från förra putsningen. Sadeln brukar jag bara smörja in med fett för jag tycker inte att den blir så sitig. Skydden tvättar jag oftast i tvättmaskinen några dagar innan dom ska användas (så dom hinner torka) och dagen innan dom ska användas drar jag bara av dem med en trasa och sen torkar av dem med en handduk. Jag ser nästan alltid till så all min utrustning ser ren och fräsch ut när jag ska iväg någonstans för ser man ren och hel ut ser man även mer proffsig ut ;)
 
Kommentera inlägget här: